Isolering/udbedring af svindrevner

OBS! Jeg lavede igår et opslag her på forummet vedr. samme emne, men er siden blevet lidt klogere og ville derfor rette i det tidligere opslag. Det kan jeg dog ikke, så nu laver jeg her et nyt opslag, der er lidt skarpere end det første.

Vi købte for 4 år siden et hus fra 64 som vi har sat i stand. Der er kælder under det meste af huset, med undtagelse af ca 30 m2 i stuen. Den del af stuen, der ikke er kælder under, har svindrevner i gulvet langs sokler. Vi undlod at gøre noget ved svindrevnerne og valgte blot at lægge fugtspærre, filt og parketgulv over.

Efter 2 vintre med fugtdannelse omkring det ene hjørne af stuen har jeg nu hevet nogle gulvbrædder op og det viste sig at svindrevnerne skaber en kuldebro som leder til kondensdannelse oven på fugtspærren. Det er i hvert fald min formodning, for langs svindrevnerne var der vand oven på fugtspærren og selve betongulvet er helt tørt.

Så nu skal jeg have fjernet den kuldebro som svindrevnerne skaber og det er her jeg håber at kunne trække på andres erfaring. Er der nogen her der har kendskab til udbedring og isolering af svindrevner i et betongulv? Jeg blev foreslået at udvide revnen og så lægge en gummifuge i bunden og så skumme over for at isolere, men omvendt hører jeg også mange der generelt fraråder mod brugen af skum.

Vh
Christian
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere