Nedløbsrør: findes der mon en adapter?

Jeg skal have ændret retningen på mit nedløbsrør. Tanken er at jeg skærer nedløbsrøret ved den røde streg og sætter et nyt rør på, som går den anden vej (blå).

Hvordan ville I gøre? Jeg kan ikke bare sætte en almindelig samlemuffe på, for det har jeg allerede gjort med bøjningen. Den er Ø79 mm. En almindelig samlemuffe vil ikke kunne gå ud over.

Jeg kan heller ikke skille det ad. Det er limet godt sammen med tagrendelim.

Ved I om der er en samlemuffe eller en adapter som er egnet til formålet? Det er Plastmo str. 11.

Retningen skal i øvrigt skiftes, fordi heg har fået lavet en brønd. Tidligere blev vandet ledt ud over en havestue, som nu skal rives ned.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver aldrig tæt, for du skal altid have "rør inden i rør" fra tagrenden og ned, og når det er limet er der kun den hårde vej tilbage. ( i øvrigt så limer man ikke nedløbsrørene, men kun tagrenderne). 
Jeg ville skifte tudstykket på renden ud og så arbejde derfra.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har ikke selv prøvet men har set flere eksempler på at man kan blødgøre det ved at varme det op med varmepistol eller kogende vand og udvide det lidt, dvs skære tudstykket ved det lodrette og så sætte et 45grader bøjning uden på.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for jeres svar.

PinkHenrik, jeg havde nu tænkt det som i rør-i-rør-løsning, f.eks. hvis der var en samlemuffe på f.eks. Ø85 eller noget i den stil. Og fremover vil jeg lade være med at lime det hele sammen - det troede jeg, man skulle. Jeg har også limet tudsstykket til tagrenden så det bliver heller ikke lige til at få op :-/

BOFH, jeg har ikke en varmepistol men vil prøve med en hårtørrer.

Worst case, må jeg skære den yderste meter af tagrenden (så kommer det hele ned) og så bygge op igen.
Hårtørrer bliver ikke varmt nok til at blødgøre det, eksempel på metoden er her.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis