Ventilation i uopvarmet, uisoleret, enkeltstående bygning

Vi har købt et hus, hvortil der er en selvstændig bygning på ca 6x12m, som pt er brugt til værksted/opbevaring af træ, motorsav, elværktøj, ledninger, skruer o.lign.. Dog ruster tingene hurtigt pga fugten og stof får fugtskader.

Der er betongulv og muren er lavet af et enkelt lags mursten og det er ikke isoleret eller opvarmet.
Der er decra-tag på med et undertag, men ellers er det blot ét stort rum.

Der er fugtig derude (især i det nordligeste hjørne ved gulvet) og jeg håber på at kunne afhjælpe det med ventilation. Der er dog en del skygge omkring bygningen, især i vinter og efterårsperioden.

Jeg havde umiddelbart tænkt mig, at lave 4 ventilations huller (Ø160), 2 i muren mod vest og 2 i muren mod øst og sætte en rist på. Jeg går ikke ud fra, at det giver mening at have noget mere advanceret (end et hul) når der ikke er nogen form for opvarmning på? Jeg overvejer også, at sætte en solfanger på, som kan blæse lidt varm luft ind, når der er sol på.

Jeg ved intet om ventilation, så alt hjælp modtages gerne. Er det en umulig opgave at kunne opbevare lidt grovere værktøj i sådan en bygning?

Jeg har vedhæftet et billede af hvordan bygningen ligger.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis