Hej
Jeg har døjet med fugt ved gulvet i hjørnet af min stue og har ikke kunne finde en årsag udefra. Jeg valgte derfor i dag at tage nogle gulvbrædder op helt inde ved den ene væg.
Betongulvet under er revnet langs dele af væggene og over revnerne, oven på dampspærren, var der vand. Selve betonggulvet føles helt tørt. Så jeg formoder at der simpelthen dannes kondens over dampspærren pga. kulde fra revnerne.
Revnerne var der allerede dengang vi købte huset og lagde nyt gulv for 4 år siden, men jeg negligerede dem og mente at eftersom de formentligt havde været der i mange år ville de ikke være et problem, og det virkede heller ikke til at der trængte fugt op.
Huset er fra 64 og var egentligt tegnet med fuld kælder under, men man valgte at undlade at lave kælder under ca. 30 m2 af huset og det er de 30 m2, hvor der er revner langs væggene. Der er desuden en revne på tværs af gulvet der hvor kældere stopper så jeg formoder at den del af huset der ikke er kælder under er sunket en smule i sin tid, og at det er årsag til revnerne.
Jeg har tilføjet et billede af en revne langs den ene væg.
Det var en halv lang intro til følgende spørgsmål:
Er der nogen der har erfaringer med lignende og har oplevet kondens danne sig oven på en dampspærre grundet revner i et gulv?
Jeg er blevet foreslået at åbne revnen op og lægge en gummifuge i bunden og så skum over for at isolere og så fylde oven i med beton. Giver det mening eller er der andre forslag til hvordan jeg kan gribe det an?
Vh
Christian