Montering at glas brusedør

Hej alle sammen,
Jeg står overfor en udfordring med at montere en brusedør i mit sommerhus, og jeg håber, at I kan dele jeres erfaringer og råd med mig.

Jeg har købt en glasdør fra IKEA, som jeg gerne vil mintere i mit sommerhus. Den skal åbne udad og være højrehængt. Dog er væggen, hvor døren skal monteres, kun beklædt med almindelige beklædningsbrædder, og jeg kan ikke se, om der er en solid bjælke bagved, hvor listen skal fastgøres. Da døren er lavet af glas, er jeg bekymret for, om træbeklædningen kan bære vægten.

Før jeg går i gang med monteringen, vil jeg gerne høre om nogen af jer har erfaringer med lignende projekter. Måske skulle jeg have valgt en brusedør lavet af akryl i stedet? Jeg er åben for alle råd og erfaringer, I måtte have, så jeg kan sikre en sikker og holdbar installation.

På forhånd tak for jeres input!

Venlig hilsen,

/Inger

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find sømhullerne i dine profilbrædder, så fastgør døren  i samme højder med skruer som er lange nok til at nå ind i de bagved liggende forskallingsbrædder.

Døren skal selvfølgelig monteres inde i brusekabinen hvor du har vinyl, og ikke ude på profilbrædderne.

Selvbygger med stort S. 
Tak for tippet, men hvorfor skal den monteres inde på pladerne? Jeg ville nemlig helst montere den lige udenfor

/Inger

IngerW skrev den 16-02-2024 21:29:45

Tak for tippet, men hvorfor skal den monteres inde på pladerne? Jeg ville nemlig helst montere den lige udenfor

Hvordan tror du profilbrædder i træ ser ud efter en tur i bruseren?

Selvbygger med stort S. 
Døren skal holde vandet væk fra træet, Men den skal også sidde sådan at det vand som rammer døren løber ind i brudekabine. Så den skal lige netop sidde der hvor faldet "knækker" fra gulv uden for. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Det giver selvfølgelig mening når man ved det 😊 Jeg har ikke arbejdet med vådrum før, så jeg blev da lige klar over, at jeg skal tænke mig godt om inden jeg gør noget 👍

/Inger

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis