[b]Nyt loft med ludbehandlede profilbrædder[/b]

Hej!

Jeg bor i et kedeligt parcelhus fra 1969, men er dog ved at gøre det mere spændende, jeg er dog stødt på et lille dilemma.

Der er traditionelle gibsplader overalt i loftet, og dem ville jeg gerne have skiftet ud med ludbehandlede profilbrædder, men min nabo (til højre) skiftede alle sine gibslofter ud sidste år, eller ....det er ikke helt rigtigt, for han knaldede bare nogle forskallingsbrædder op på gibspladerne og monterede profilbrædderne under dem, så slap han for at rive gibsloftet ned.

Men........nu hvor jeg har lavet mit ene børneværelse på samme måde, altså, bare sat profilbrædder under gibspladerne, og med forskallingsbrædder imellem, siger min nabo (til venstre), at det må jeg sgu ikke, det er den rene brandfælde osv. osv. :x .....og at men SKAL rive gibsloftet ned før man monterer profilbrædderne, for han har engang talt med en mand som engang har set et billed af Tordenskjold og bla bla bla! biggrin

Jeg blev nærmest skældt ud :twisted: fordi jeg kunne være SÅ dum ikke at rive det gamle loft ned først, så nu, inden jeg ordner resten af huset, vil jeg gerne vide hvordan reglerne er mht. lofter.

Jeg er forvirret, er der nogen der kan hjælpe mig ????????????
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bed din nabo til venstre om at brænde et stykke gips......... Hvis du havde en etagebolig havde han muligvis ret, idet der her så vidt jeg husker er krav om to lag gips over et profilloft (det skulle min tidligere underbo i hvert fald montere).
Men alt andet lige vil gipsen virke brændhæmmende, så jeg ser ikke problemet. Vil blot minde dig om at huske at få dine loftsudtag med ned (og ikke noget med at forlænge den eksisterende installation, kan den ikke nå, skal der nye lednínger eller en særlig dåse op).

Skulle undre mig, om der ikke kommer en bygningskonstruktør eller lignende med et indlæg - ellers ville jeg spørge på teknisk forvirring, de er ret flinke til at rådgive.

Mvh.

Jan R.
Ja den med Tordenskjold er hvis for gammel.
Det kan da kun være en ekstra gratis brandsikring at have, også selv om det kun er et lag. smile

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis