Råd til cykelskur konstruktion

Hej LDS'ere!

Jeg søger lidt hjælp/inspiration til et byggeprojekt af et cykelskur.

Cykelskuret skal placeres mellem to bygninger. Den ene bygning er vores garage, den anden bygning er naboens garage. Der er 2,5m i bredden, og ca. 6m i længden.

Tanken er, at skuret skal beklædes, og have en dør i begge ender, monteret imod vores garage.
Jeg forestiller mig, at taget er med hældning mod terrassen, da det er samme hældning naboens garage har. Dermed tænker jeg det ser mest naturligt ud.

Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan selve konstruktionen af remmen skal være. Bør jeg sætte stolper langs væggene, eller bare montere en rem direkte på begge ydervægge?

Alle tanker og idéer er værdsatte.

Mvh. Jesper 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at tjekke om der skal søges tilladelse pga nærhed til skel. Ellers følger jeg spændt med for ideer og inspiration. 
Afledning af vand bliver ned i en vandtønde med overløb til langt højbed i hele terrassens længde, ca 13 meter.
Velkommen på lds. 
Først forhandling med nabo, over en kop øl eller kaffe. Når dit hus netop ligger 2,5 m fra naboens garage kunne det tyde på at du er tæt på skel i den anden side af grunden. Er det tilfældet får du næppe dispensation da huse ikke må sammenbygges i en uendelighed. Det har noget at gøre med brandspredning
Du kan sætte en rem på begge vægge. og så bruge dem til at fastgøre reglar på. Eller fastgøre det på naboens sternkant, men med så lange skruer at det går ind i bjælke laget. 
Så kan taget beklædes med gennemsigtig fast Lock - / termo - tag eller lignende. På den måde får du lys ind i cykel skuret.  
Inddækning ved nabo kunne være stykker blik bukket så den ene ende kan stikkes op under sternkant. 
I den side hvor huset er kan du undvære inddækning hvis du vil acceptere en smule regn nedad muren inde i cykel skuret.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik.
Hvis vi leger med tanken om at remmen sættes direkte på væggen på begge sider, vil det så være nok at smide reglar imellem de to remme, og lægge f.eks termotag direkte på reglarne? Altså reglarne spænder 2,5m
Ja det ville være ok. Men du skal tjekke afstandskrav og monterings anvisning på det termotag du vælger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis