Svært ved at høre tale på film?

Jeg har et OLED LG tv. Synes altid der har været problemer med at høre lyden ordentligt på film (ser primært netflix). Fx for at høre talen på film skruer jeg op på 50 og så bliver de andre lydeffekter for voldsomme. Jeg går ud fra det er et spørgsmål om at det er surround sound og jeg ikke har sådan et anlæg? Kan en soundbar afhjælpe problemet tror i?
Jeg har et OLED LG tv. Synes altid der har været... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 19-02-2024 08:20:55

Fjernsyn i dag er så tynde/flade, at der er svært at få andet end dårlig lyd ud af dem.

Jeg/vi har ikke nedsat hørelse, men sætter som regel tekster på de danske film og serier, fordi talen er svær at høre. Jeg købte en soundbar, hvilket har gjort en kæmpe forskel! Det kan klart anbefales. Udover bedre at kunne høre hvad der bliver sagt, så får man bare en federe oplevelse, når man ser film!

Helt enig, soundbar, eller andre eksterne højttalere, giver en væsentlig bedre lydoplevelse. 

Skægt forresten, at moderne TV kun fokuserer på at billedet skal forbedres, når rigtig mange ser film og musik, hvor der i begge tilfælde også bruges rigtig mange penge på lydsiden.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis