Jeg har 2 x helt nye gulvvarme (vandbåren) anlæg i bryggers og i bad, lavet på samme måde af samme VVS'er.
Det er små anlæg som kører med FJVR ventil.
Gulvvarmen i bryggers har jeg været nødt til at slukke helt (dreje på det sorte greb) for at kunne lægge fliser. Efter at have lagt fliser har jeg drejet grebet om igen, så den står lodret som her på billedet.
Men der kommer ingen varme. Både retur og indløb er helt kolde. Der er helt klart varmt vand for rører jeg ved t-stykket (mørekgråt) er det meget varmt, både på indløb og retur. Har prøvet at sætte termostaten til 2 som den plejede at stå på, skrue den helt ned til 0, skrue den op til 8, samt tage den af. Intet af det virker til at gøre nogen forskel. Den lille sorte hætte øverst jeg skyder på er noget udluftning, har jeg sikret at den sidder løst ligesom den lille sorte hætte på indløbet gør.
Anlægget i badeværelse kører fint og her står termostaten på 2, men den har til gengæld aldrig været helt slukket.
Har self tjekket at der er tryk på gasfyr (ellers ville badeværelse jo også være koldt).