Hvordan "motionerer" jeg ventilen på min gulvvarme

Hej

Jeg har gulvvarme i huset, men det er som om der ikke rigtigt kommer varme ind i systemet længere.

Jeg vil gerne prøve at "motionerer" ventilen, men ved ikke hvordan man piller den blå del af. Jeg er meget bane for at smadre noget, så vil lige høre om nogen jer kan hjælpe.

Billedet er ikke mit eget setup, men den store blå termostat er magen til, så det er bare den jeg lige skal bruge hjælp til. Så må vi se om det får gang i sagerne igen.

På forhånd tak for hjælpen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
djaydjay skrev den 10-02-2024 11:27:10

Du løsner om den blanke omløber, det er den der spænder termostathovedet fast.
Pas på ikke at knække kapilarrøret, når du har taget termostathovedet af.

Fedt tak for svaret. Og jeg skal ikke lukke for vandet eller noget for at gøre dette? Bare stille og roligt løsne den med en tang?

Nej, der kommer ingen vand ud.
djaydjay skrev den 10-02-2024 11:33:42

Nej, der kommer ingen vand ud.

Godt, jeg fik de af og stiften sad ret godt fast, så jeg fik den trykket ind og ud til den ikke knirkede længere. Skal den smøres med noget eller hvordan?


Om der er kommet gennemløb igen må tiden vise. Jeg har absolut ingen forstand på den slags, så jeg sætter megen pris på hjælpen.

Er der ikke også noget med at "udlufte" systemet? Kan ikke umiddelbart se hvor og hvordan det skal gøres.

Jeg uploader nogle billeder af mit system.
Annonce
Du kan give stiften lidt syrefri olie. Det samme gælder for stifterne i aktuatorerne. Det er dem der bestemmer vandgennemstrømningen i gulvvarmen.

fase
Men hvorfor har du uploadet billeder af to forskellige systemer, et med telestater og et uden telestater? På det system uden telestater har du så ikke nogen styrring af gulvvarmen, der er bare varme på eller ingen varme på!?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis