Gips på gasbeton

Hej,

Hvad ville i tænke om at jeg limer eller skruer 1 lag gips på alle mine indvendig ydervægge som er af gasbeton istedet for net og puds med mørtel?

Noget i har prøvet før evt erfaringer?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er i gang med nøjagtig samme operation..
Jeg bruger Fermacell 12,5 mm med lige kant, og i størrelsen 900 x 1200 mm, har du en hjælper kan du bruge plader i  900 x 2500 mm
Jeg laver en afstand på ca 7 mm mellem pladerne, og fylder ud med Fermacell fugespartel, som så limer pladerne sammen

Jeg fuldlimer mine på, fik følgende råd fra en Fermacell konsulent.
Gasbeton primes med enten LIP 54 primer, eller alfix planermix primer

Jeg kunne bruge enten Lip hurtighærdende fliselim, eller Alfix alfix combi quick fix fliselim.

Det skulle i følge konsulenten være en af de to, da de er hurtighærdende, bruger man almindelig fliselim, er der en risiko for pladerne vil krumme, hvis de er våde for lang tid på bagsiden.

Så tænker at rådet er ok, da han anbefalede 2 produkter fra andre firmaer, end hans eget.

Mine gasbeton væge er rimelig lige, så jeg smøre fliselimen på med en 6 mm tandspartel

Desværre er den hurtighærdende fliselim lidt dyre end den almindelige, de koster knap 400 kr for 20 kg, jeg har brugt 2,5 kg pr m2

Man ville måske udmærket kunne bruge almindelig fliselim, tænker Fermacell anbefaler den hurtighærdende, da der er en risiko for pladerne vil krumme?

Men som konsulenten fortalte, var det vigtigt at bruge fliselim som er lidt fleksibelt, for når man "klistre"  to forskellige materialer sammen, vil de arbejde forskelligt.

Man kan også lime pladerne op efter Dot and Dab metoden, hvor man ligger knytnæve store klatter lim på pladen, med ca 60 cm afstand, hvor man så trykker pladen ind, så den sidder lige, nok det nemmeste hvis muren ikke er helt lige.

Konsulenten fra Fermacel foreslog også, at man kunne skrue 21 mm forskalling op, og så skrue pladerne fast, det vil helt sikkert være den nemmeste måde.

Vi prøver igen, i morgen --
Ok, tak for svar

Men den løsning du prøver med tror løber lidt op i kroner når jeg skal have lavet så meget, så tænker at jeg går med net puds.

Jeg har to bade værelse, hvor ind væggene er gasbeton 10 cm og jeg ønsker at lave indbygget sæbe holder der kunne jeg dække bagsiden af gasbeton væggen med din løsning, hvis det giver mening.
Det bliver i runde tal ca 150 kr pr m2 med plader og lim.

Havde også net, og puds i tankerne, men jeg er ikke meget for at pudse væge, så derfor løsningen med plader.
Men nu er der også kun omkring 20 m2 jeg skal have beklædt, så der betyder prisen ikke så meget for mig.
Men kan da godt se at det løber op hvis det er mange m2 man skal over.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja i mit til fælde er der tale om 135 indvendige kvm, men tak for din tid ​
Har du revner i væggene, siden du vil bruge puds med net?

Hvis ikke, kan du bare bruge almindelig durapuds som du trækker på som tyndpuds, og nøjes med en strimmel net i de lodrette stødfuger.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også