Forkert udført afløb fra køkken

I mit hus er køkkenet blevet flyttet til en ny placering og afløb er ført til kælder og koblet på eksisterende afløb i fyrrum. Udført af autoriseret VVS. Problemet er at det afløb kører videre ud til et badeværelse, hvor det rammer et gulvafløb med et Kessel højvandslukke. Her samler der sig fedt og snask fra køkken og opvaskemaskine, som fører til dårlig lugt, da det ikke kan komme igennem vandlåsen i højvandslukket. Har forsøgt at kontakte VVS, men kan ikke få ham ud og kigge på det eller foreslå løsninger. Jeg tror ikke jeg har brug for højvandslukkefunktionen, så kan man på nogen måde skifte indsatsen til en vandlås der kan tage højde for at der nu kommer afløb fra køkken? Hvis jeg tager vandlåsen ud, suser det ind med kold og ildelugtende luft fra kloakken, så det duer ikke bare at tage indsatsen ud. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu er det vel ikke koblet på en vandlås i fyrrummet
det må aldrig løbe igenne mere end 1 vandlås og samtidig skal de nye rør være mindst 75 mm rør , eller er det klokkeklart ulovligt lavet
Det er ikke ført igennem andre vandlåse i kælderen.
Jeg søger hjælp til forslag til udbedring, der ikke involverer at brække et relativt nyetableret badeværelse med klinker og gulvvarme op, og udføre helt ny afløbsinstallation igennem både etageadskillelse og hele kælderen.
Jeg håbede eks. man kunne skifte indsatsen i højvandsslukket til en udgave der stadig har vandlås funktion, men som tillader passage af vandet fra køkkenet, mod at “ofre” højvandslukkefuntionen? 
Lige nu renser jeg afløbet manuelt ofte, og hælder næsten dagligt en kande kogende vand igennem, for at forsinke opbygning af fedtaflejringer.
Men oplever stadig lugtgener. 
Jeg har et stort unidrain ved bruser i samme badeværelse som afløbet, og der er ingen opkant imellem de to afløb. Så rent funktionelt kunne det måske være en mulighed mulighed blot at lukke gulvafløbet? Der er tilløb fra vaskemaskinen, så det kan ikke sløjfes helt, men kunne måske lukkes ovenfra med et låg eller dæksel, i stedet for den åbne rist som lugten nu passerer igennem.
Rent funktionelt er der ikke behov for afløb fra gulvafløbet, da afløbet i bruseren håndterer alt vand på badeværelsesgulvet. 
Du skriver Det er ikke ført igennem andre vandlåse i kælderen
Det kan sagtens misforstås så der er vandlås i bad / køkken, og så højvandslukke i kælder .Det er der Bredker skriver at der ikke må være flere vandlås efter hinanden. 
Jeg synes ikke det er nemt at gennemskue dit system så hvis du har et par billeder af rørene i kælder så kunne det hjælpe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis