dørkarm/dørhul

Hejsa
Jeg har en dørkarm hvor hullet til karmen skal gøres nogle centimeter større.
Det er gasbeton.
Jeg kan jo godt finde ud af at få døren og karmen af, men hvordan skal jeg lavet hullet nogle centimeter større (ca. 5 cm) uden at det kommer til at svine i hele huset
Bh
Jørgen Andersson
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En gammel fukssvans du ikke er næn over, eller en billig ny.
Kender ikke overliggers vederlag i siderne, så om du kan tage 5 cm i den ene side, afhænger nok lidt af hvad der er ovenpå (hvor meget den bærer).
Bajonetsav ved lav hastighed.
Ole A--
djaydjay skrev den 08-02-2024 15:55:31

En gammel fukssvans du ikke er næn over, eller en billig ny.
Kender ikke overliggers vederlag i siderne, så om du kan tage 5 cm i den ene side, afhænger nok lidt af hvad der er ovenpå (hvor meget den bærer).

Eller 2,5 cm i hver side.

fase
Jo mere motoriseret du laver det jo mere støv. 
Så fukssvans er det der støver mindst. Så lader du en anden holde stønsuger hen ved klinge på modsatte side. 
Men du skal have det streget godt op på begge sider så kan save lige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvorfor vil du have hullet 5 cm større?

Døre kommer i standart mål med 10 cm mellem hver, så du skal vel lave det 10 cm større for at få en ny dør i?
Annonce
kaffemand skrev den 09-02-2024 04:39:14

Hvorfor vil du have hullet 5 cm større?

Døre kommer i standart mål med 10 cm mellem hver, så du skal vel lave det 10 cm større for at få en ny dør i?

Da hele huset blev lavet om, lavede de en fejl med dette dørhul, og jeg kan se at der intet mellemrum er mellem karmen og gasbeton. karmskruerne har fået alt hvad de kunne, men det er ikke nok, der mangler val en centimeter før døren kan lukkes, og døren sidder også skævt, så derfor de ca. 4-5 centimeter.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis