Lamborghini oliefyr

Hej, er der nogen som har et Lamborghini SEC 30 oliefyr og eventuelt kunne tage et par billeder af hvordan vandrørene til radiatorer og forbrugsvand er monteret, hvor koldt og varmt vand kommer ud og returnerer. 
Civa
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Godeven og tak for hurtig svar, men den manual har jeg luret og det passer ikke helt med mit fyr eller kedel. De 2 nederste udtag på bagsiden hvor det øverste af dem sidder lige over røg røret, er indgang som går til forsiden videre op til pumpen, ind igennem vandtanken ud igen, går ned og ud i bunden på bagsiden. Så er der oppe over dem, stadig på bagsiden, 3 rør som går ind i vandtanken, det ville jeg tro skulle være ind og udgang til forbrugsvand, men der er 3 rør. Denne kedel er ikke med indbygget ekspansionbeholder, så der skal sættes en på, til radiator systemet. Jeg går ud fra de rør som sidder ind til vandtanken øverst er til forbrugsvand. Jeg vedhæfter et par bill fra bagsiden af denne kedel. Det hele virker som det skal, men det er lige hvordan vandsystemet til radiator og forbrugsvand skal monteres. Håber der er en som stadig har et magen til, hvor billeder og tekst kunne vise det.
Velkommen på lds. 
Jeg har ikke sådan et fyr, men der må være metoder til at du selv kan finde ud af det. 
Du har et kombineret fyr med varm vands beholder øverst og kedel nederst. 
Så radiatorer tilsluttes til den nederste del. med retur ind nederst og fremløb øverst. Der skal så pumpe osv. på
Længere oppe er der så varmvands beholder, som er en tank med spiral. Du må kunne teste hvilke rør der er forbundet ved at blæse i dem med kompressor eller sætte vand på. 
Det rør sæt i varmvands beholder som kun kan tage få liter vand, er spiralen medens varmvands beholder kan tage 40 - 50 liter. 
Håber mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, det er korrekt som du skriver og det var det jeg gjorde i går, blæste luft igennem og fandt ud af hvordan de to systemer løber, det nederste er til radiatorerne og på det system sidder pumpen, der sættes så en ekspansions beholder på og så er det system klart. Øverst til forbrugsvand hvor der er 3 rør, tilgang, udløb og det sidste er til en overtryksventil. Så nu det begynder at flaske sig., mange tak for dine indlæg altid godt med nogle som kommer med lidt guldkorn.
M.v.h.
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis