Dåse til netværksudtag

Jeg er igang med at trække kabler til et mini netværk i mit hus fra 2003. Nogle gamle telefonkabler skal udskiftes med Cat6 kabler. Jeg er dog stødt ind i et problem med mit dataudtag - Det er for bredt. 

Problemet er, at indsatsen har nogle "knolde" i siden, der hvor skruerne sidder. Det gamle telefonstik har ikke disse "knolde". På bagsiden af telefonstikket står der "cekan MD 82B-1" - Det giver desværre ingen værdi for mig.

Så spørgsmålet er om jeg har købt det forkerte dataudtag og hvordan finder jeg det rigtige? Jeg vedlægger lige nogle billeder.

På forhånd tak for hjælpen.
Kristian
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du har ikke købt forkert . Det er de helt rigtige indsatse. Der skal bare lidt vold blandes ind i den montering. 
Som du ser på nederste billede er der netop også hak i rammen.
Lad indsatsen dumpe ind i den side som vender imod stikkontakten og sæt en tynd flad skruetrækker imellem i den anden side og skub rammen lidt ud medens indsatsen smutter på plads. Men det er nok lettest at du har fået dine cat 5 indsatse monteret forinden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vold er godt - lidt mere vold er måske bare det der skal til. Tak for svaret. Jeg prøver lykken og håber, at rammen ikke går i stykker.

Kristian
Det kan du roligt regne med det er ret blødt plast. Og der er monteret 1000 vis på den måde. 
Når jeg skriver at presse ud ved ydersiden så er det for at stikkontakt holder den anden side på plads. 

du kan få nogle udtag der passer , spørg efter rj45 udtag til fuga og sig det er til gl model indmuringsdåse
de skal ikke presses ind , det går for det meste galt

finder du ikke de rigtige , har jeg muligvis nogle liggende
Bredkær: Det har ikke det mindste med indmurings dåse at gøre. Det er rammen de skal presses ind i. Jeg har gjort det flere hundrede gange uden at det går galt. 

Annonce
Tak for svarerne. Jeg brugte en skruetrækker og det hele kom på plads.
hvis ikke du allerede har købt kabel, vil jeg stærkt anbefale dig at købe KAT 7 netværket bliver markant hurtigere
Netværket bliver ikke hurtigere ved at skifte til et kabel i højere kategori. Det muliggør højere hastighed, men det kræver nyt udstyr.
Med kat 6A eller 7 kan man komme op på 10 gigabit, men en switch til den hastighed koster stadig kassen. Det giver kun højere hastighed internt i huset, da internet ikke kommer over 1 gigabit. Det kan klares med kat 5e kabel. 
Jeg har fået et cat6 kabel gratis og med mit forbrug streaming + videomøder, så er det fint.

Jeg gør plads til 12 udtag fordelt i huset med nye trækrør igennem loftet og det hele. Det hele ender i et patch panel i teknikskabet. Senere køber jeg nok en switch alt efter hvordan mit behov udvikler sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis