Gule pletter fra klorin på lakeret gulv

Halløj gutter

Jeg har fået nogle gullige pletter på et lakeret fyrregulv (vandbaseret halvblank klar PU/akryl lak) fra nogle dryps af klorin.
Det ligner lidt der er dryppet noget karrysovs som så har efterladt nogle gullige pletter.

Nogen ide om hvordan det kan fjernes? (udover at slibe og lakere igen)


Love er minimumsiveauet
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
buller27 skrev den 05-02-2024 20:38:56

Halløj gutter

Jeg har fået nogle gullige pletter på et lakeret fyrregulv (vandbaseret halvblank klar PU/akryl lak) fra nogle dryps af klorin.
Det ligner lidt der er dryppet noget karrysovs som så har efterladt nogle gullige pletter.

Nogen ide om hvordan det kan fjernes? (udover at slibe og lakere igen)

 Jeg vil tro det er umuligt idet det jo er en afblegning / kemisk forbindelse. Men følger lige med. Fik lidt lyse pletter i sommers fra børnenes pool og deres manglende aftørring før de løb på toilet 🥹

Hvor tydelig er pletterne, og hvor mange er der? Jeg prøvede det for år tilbage, men mit var så slemt jeg var nødt til at slibe det ned og behandle gulvet. Det trængte det heldigvis til så det var ikke så slemt
Har været der på bøgeparket. I bedste fald er det kun rep af lakken, ellers afslibning til ubeskadiget træ.
Klor er stærkt basisk så perfekt forudsætning for at opløse det meste lak/maling og nedbryde træets overflade.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

triedset skrev den 06-02-2024 06:32:47

Hvor tydelig er pletterne, og hvor mange er der? Jeg prøvede det for år tilbage, men mit var så slemt jeg var nødt til at slibe det ned og behandle gulvet. Det trængte det heldigvis til så det var ikke så slemt

 De er 10-15 stykker af størrelsen på en 2 krone. SYnes de er synlige når man kigger efter dem. Ellers ikke som sådan.

Overvejer blot at slibe på selve pletterne og så lakere. Gulvet er et ældre plankegulv og er fyldt med ujøvnheder og mærker fra søm etc alligevel



Love er minimumsiveauet
buller27 skrev den 06-02-2024 08:34:27

triedset skrev den 06-02-2024 06:32:47

Hvor tydelig er pletterne, og hvor mange er der? Jeg prøvede det for år tilbage, men mit var så slemt jeg var nødt til at slibe det ned og behandle gulvet. Det trængte det heldigvis til så det var ikke så slemt

 De er 10-15 stykker af størrelsen på en 2 krone. SYnes de er synlige når man kigger efter dem. Ellers ikke som sådan.

Overvejer blot at slibe på selve pletterne og så lakere. Gulvet er et ældre plankegulv og er fyldt med ujøvnheder og mærker fra søm etc alligevel


 Det kan du godt gøre, hvis du ikke har noget imod at det så ikke er ens. Det nyslebne og nylakeret gulv vil jo så ikke matche resten som er lidt mere slidt.

Jeg tror nemlig ikke du rigtig kan finde noget som kan tage pletterne uden at du skal slibe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også