Brug for hjælp

Hej alle hjælpsomme

Jeg har brug for hjælp til lidt vvs arbejde. Der drypper lidt med vand hvor der er markeret på billeder.. Hvad skal der skiftes af dele? Vil det være nok hvis jeg skiftede gummipakningen? Jeg går udfra der nok sidder sådan en.. 

Samtidig ville jeg gerne skifte, den hvor man slukker for vandet, for den lukker ikke for vandet selvom man prøver. Er det en ganske alm kuglehane? Nu hvor det er en ældre model

Tusind tak på forhånd
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner et kobberrør der er forbundet til dit toilet. Der sidder en gummipakning i samlingerne. Du bliver sikkert nødt til at skille ad i begge ender for at kunne få røret fri.
En anden løsning kunne være at erstatte kobberrøret med en færdig tilslutningsslange til toilet. Ventilen bør sidde hvor røret kommer jud af væggen. En ballofix ventil vil være ideel.

Søren O
Søren O skrev den 05-02-2024 17:48:04

Det ligner et kobberrør der er forbundet til dit toilet. Der sidder en gummipakning i samlingerne. Du bliver sikkert nødt til at skille ad i begge ender for at kunne få røret fri.
En anden løsning kunne være at erstatte kobberrøret med en færdig tilslutningsslange til toilet. Ventilen bør sidde hvor røret kommer jud af væggen. En ballofix ventil vil være ideel.

Tusind tak for hurtig respons Søren. Havde købt sådan en (se billede) vil den passe?

Ja den kan du skrue på hvor røret kommer ud af væggen. Husk pakgarn og paksalve.

Søren O
Søren O skrev den 05-02-2024 17:56:16

Ja den kan du skrue på hvor røret kommer ud af væggen. Husk pakgarn og paksalve.

Tusind tak for hjælpen Søren.. Det lykkedes 👍🏼

Tak for tilbagemelding.
Overskydende pakgarn skæres af med en hobbykniv.
Hørte engang om en maler der sendte det overskydende pakgarn fra et centralvarmeanlæg tilbage til vvs-eren. Der var en fyldt A4 kuvert. Vvs-eren kunne ikke se det sjove i det.

Søren O
Søren O skrev den 05-02-2024 22:16:11

Tak for tilbagemelding.
Overskydende pakgarn skæres af med en hobbykniv.
Hørte engang om en maler der sendte det overskydende pakgarn fra et centralvarmeanlæg tilbage til vvs-eren. Der var en fyldt A4 kuvert. Vvs-eren kunne ikke se det sjove i det.

Det er godt nok iskoldt og klasse 🤣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også