Vandindtrængning ved stort vindue

“Kære brevkasse,

Jeg bor i et 15 år gammelt hus, og når det regner kraftigt fra vest, oplever jeg vandindtrængning i nederste hjørner på vores vestvendte vindue. En håndværker har allerede trukket fugen tilbage, men nu, når det igen regner fra vest, drev vandet ned ad vinduet både fra de øverste hjørner og på midten. Jeg spekulerer på, om der kan være vandindtrængning under udhænget på taget, som løber på indersiden af ydermuren og kommer ud omkring vinduet. Har I nogen idé om, hvad der kan være galt, og hvordan jeg kan løse problemet?

Venlig hilsen,
Merian
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS!

Har du mulighed fro at tage et billede fra lidt større afstand?

Vand kan sagtens komme fra taget og hulmuren, som du skriver. Jeg oplevede engang, at det dryppede ind over et vindue. Jeg troede det var fugen, men det viste sig at være en oversvømmet tagrende. Vandet løb baglæns ind i hulmuren og derfra kom det ud ovenpå vinduet.

Jeg undrer mig dog lidt over dit billede der viser vand på selve vindue-sprossen. Kan du se hvor det "drypper" ind?

Mvh. AllanE
Hej Allan
Tak for dit svar :) du får lige et par billeder mere. Vandet løb ned af vinduet. Kan det måske have været is der tøede op under udhænget da vi efter snestormen fik tøvejr?
Vh. Merian
Nu er der kommet mere vand ind, det kommer ind ved selve vinduessprossen og den grå fuge. Jeg får en håndværker til at lave en ny vindskede, da den gamle ikke går langt nok ned. Men om det hjælper er jeg i tvivl om.
Øv! Håber det løser det og kan laves uden alt for meget besvær ift. taget.

Det ser flot ud, når man laver nybyg i dag uden udhæng - men det er godt nok ikke særlig praktisk! Vores vandproblem (som nævnt) ville heller ikke være sket, hvis der havde været udhæng hos os.

Mvh. AllanE
Håber nogen kan svare på et spørgsmål mere. Er det mon muligt at eftermontere en tb-rende over det store vindue, og hvis ja, hvad vil det ca koste?
Pfh. Tak :)
Annonce
Det kan gøres hvis jeg skulle lave sådan en opgave vil det nok være omkring 10000 kr. lidt afhængig af de faktiske forhold.
Super johnm - tak for dit svar 👍
Tror det er ​vandgennemtrængning gennem selve muren og at tb renden eller lignende er vejen frem.
https://ue.dk/byggeri/10690/husk-fugtspaerre-over-vinduer-og-doere-i-murvaerk
Mange tak for jeres svar og artikel. Jeg tror, at dette er løsningen. En tb-rende (jeg er i tvivl om der overhovedet er en) og en ny og forbedret vindskede. Når det er blevet rettet, vil jeg skrive om det har løst problemet med indtrængende vand. 👍
Vh. Merian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis