Utæt kobberørssamling

Hej LDS

Vinteren har været hård ved mine vandrør i sommerhuset og et enkelt sted, der er samlingen desværre blevet utæt og skal skilles ad, renses og loddes igen. Jeg har gasbrænder, loddetin, loddefedt og noget sandpapir i korn 320 og 800. 

To spørgsmål;
- Hvordan får jeg skilt rørsamlingen ad? 
- Kan det gå an at slibe rør og kobber tee + rengøre med lidt fedtfjerner såsom opvaskemiddel? 

På forhånd tak og god lørdag :-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ah - det glemte jeg, tak for påmindelsen :-)
Hvis du kan dræne fuldstændig og har 3-4 hænder - så burde du med brænderen kunne varme op og skille ad.

Derefter er det sandpapir, fedt og loddetin.
Næsten en umulig opgave. Du skal have god tid når du går igang med opgaven.
En rigtig god midlertidig løsning er et stykke gummi fra en cykelslange over utætheden, og et slangebånd til at presse gummiet på plads.

Søren O
Skær dem over og monter nye rørstumper.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Hehe jeg giver den et skud imorgen og så må vi se, om jeg formår at få det skilt, renset og loddet tæt igen. Og ellers så har jeg lidt cykelslange og et par slangebånd liggende. 

Tak for input:-)
Jeg er ikke så meget for at lodde, så jeg ville hellere købe et par kobber-kompressionsfittings og så skrue det sammen.
Måtte gi op ift at få det skilt ad, så den midlertidige løsning blev en cykelslange og et par slangebånd.

Tak for hjælpen :-)
Er det brugsvand?

Så få en aut. VVSer til det. Så er det også lovligt :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis