Smart termostat på radiatorer med 2 termostater

Jeg går med tanken om at skifte mine termostater ud med nogle smarte nogen så jeg kan lave tidsplaner for hvornår og hvor varmt der skal være men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal skifte begge termostater på hver radiator eller om jeg kan nøjes med at skifte den på fremløb. Håber der er nogen der kan svare mig på det.

Mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver, at du har to termostater på radiatorerne, så det drejer sig sikkert om en returtermostat på returen og en termostat på fremløbet. Det er termostaten på fremløbet, der bestemmer rumtemperaturen, så det er nok at skifte den. Du programmerer så den til de temperaturer og tider, du ønsker. Du skal være klar over, at returtermostaten kan være en begrænsende faktor på den måde, at den regulerer returtemperaturen. Det kan du ændre ved at skrue lidt op for den.

fase
S. Fabrin skrev den 03-02-2024 16:48:49

Du skriver, at du har to termostater på radiatorerne, så det drejer sig sikkert om en returtermostat på returen og en termostat på fremløbet. Det er termostaten på fremløbet, der bestemmer rumtemperaturen, så det er nok at skifte den. Du programmerer så den til de temperaturer og tider, du ønsker. Du skal være klar over, at returtermostaten kan være en begrænsende faktor på den måde, at den regulerer returtemperaturen. Det kan du ændre ved at skrue lidt op for den.

Tak for et godt og brugbart svar god weekend til dig

S. Fabrin skrev den 03-02-2024 16:48:49

Hvis jeg så har nogle radiatorer hvor det ser ud som om det kun er termostat på returen kan man så bruge smart termostater der?

Du kan sagtens bruge radiatoren med retur termostaten. Du kan bare skrue op for den.
Termostaten er ikke en del af radiatoren, så den kan fjernes. Men lad den blive.
.

fase
Man kan ikke bruge smart termostater på reuturen, jeg er ikke bekendtt med nogle..ulempen er at de sidder nede ved gulvet. Og Der bliver oftest koldt så den åbmer for meget og lukker alt for varmt vand ud af radiatoren.
Tak for svar jeg vil nøjes med at skifte de termostater der sidder på fremløb til nogle smart termostater
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis