Udskift hængetoilet

Hej. Vi skal have udskiftet vores Gustavsberg hængetoilet, med et Ifø med skjult ophæng, på et Geberit modul. De bolte nuværende toilet er monteret på, har en længde på 40mm, mens det nye skal have 110mm bolte. Kan man uden problemer skrue boltene længere ud, eller skal man ind fra bagsiden? Det sidste er lidt besværligt da det er en hjørneplacering, med kun lidt plads. I princippet behøver man vel ikke at lukke for vandet, hvis man bare ikke udløser cisternen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sikkert skrue bolte længere ud, men de skal hav en speciel form for at kunne fastgøre den nye toilet.
Der medfølger monterings beslag som jeg går ud fra også indeholder nye bolte.
På Geberikt stativ er de r2 muligheder for hulafstand, så det er til at montere.  
Du kan i princippet godt udskifte closet med vand i cisterne, men det er lidt risikabel. Man kan meget nemt få en skulder imod udløse knappen, og så står man med meget vand på gulvet. Det er bare at skubbe udløse front til en side / op så kommer man nemt ind til lukke ventilen. Når der er lukket så holde skylle knap inde indtil cisterne er helt tom. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det jeg var mest bekymret for, var om jeg kan justere eller udskifte monteringsboltene fra forsiden? Der er ingen balofix på vandtilførslen, selv om det er lavet af en VVSer for ca 12 år siden. Men jeg kan jo altid slukke for hovedhanen
nhk skrev den 03-02-2024 17:18:54

Det jeg var mest bekymret for, var om jeg kan justere eller udskifte monteringsboltene fra forsiden? Der er ingen balofix på vandtilførslen, selv om det er lavet af en VVSer for ca 12 år siden. Men jeg kan jo altid slukke for hovedhanen

Der er en stophane inde i selve cisternen bag skylleknap-pladen

Du kan skrue de skruer ud som sidder der fra forsiden og erstatte  med dem som hører til det nye closet. De er oprindeligt monteret efter at vægbeklædning er sat op. 
De nye er sikkert med et hak i for pinol skrue som der ikke er i dem du har. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har lige skilt betjeningspanelet ad, og det ser ud til det er nemt at gå til. Så nu skal jeg på indkøb og så vender jeg tilbage senere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis