Gevindstørrelse Bruserens Blandingsbatteri

JEg synes alle steder at jeg skal have fat i en ½-tommers gevind - det er sådan ca. 1,27 cm - men når jeg måler efter er jeg sådan over de 2 cm, så hvad tænker jeg forkert - se medfølgende fotos

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rørgevind måles ikke som du viser, men som indvendig i røret. Så du køber bare en slange med 1/2" RG (rørgevind). Så passer det sammen.

fase
Tak for svar - men jeg skal have en "adapter" på som vist hedder en kobling på VVS sproget, som "oversætter" fra det udvendige gevind på blandingsgeviret til en alm. tykkelse ​haveslange
Er det så¨stadig en kobling med ½ tomme indvendig gevind?
Skal du koble en haveslange på tilslutningen, så er det stadig en 1/2" tilslutning, du skal bruge. Bl.a. Gardenea og Nito laver slangekoblinger. Besøg dit byggemarked.

fase
Hvis din samling skal være nogenlunde stabil, så brug en kobling i metal i stedet - det fine gevind på tuden, egner sig bedst til en metal adapter. Perlatorer er som regel også metal, grundet bl.a varme. ADAPTER
Ps - M22 er typisk med 1,5mm stigning ( afstand ml. de højeste "rynker" ) - på rør med lille gods tykkelse er gevindet meget finere.

Annonce
cdp skrev den 03-02-2024 12:43:08

Hvis din samling skal være nogenlunde stabil, så brug en kobling i metal i stedet - det fine gevind på tuden, egner sig bedst til en metal adapter. Perlatorer er som regel også metal, grundet bl.a varme. ADAPTER

Tak for svar - jeg er dog ikke hel med. beklager
- Hvor blev der af ½ tmmer gevindet
- Hvilken tud? Blandingsbatteriet
- Den adaoter du linker til, har ikke en perlatorer - er det fordi du forestiller dig at dit link skal sidde mellem blandingsbatteriet og den som jeg linker til

T-buch skrev den 03-02-2024 12:53:34

cdp skrev den 03-02-2024 12:43:08

Tak for svar - jeg er dog ikke hel med. beklager
- Hvor blev der af ½ tmmer gevindet
- Hvilken tud? Blandingsbatteriet
- Den adaoter du linker til, har ikke en perlatorer - er det fordi du forestiller dig at dit link skal sidde mellem blandingsbatteriet og den som jeg linker til

Jeg forstod det lidt som adapter til tud-batteri, men til en m22 hane er det fint nok det du foreslår. 

Passer den slange, du viser på dit andet billede, på gevindet? Hvis ja, skal du så have en overgang, hvor du kan koble en haveslange til? Nitokobling til slange

fase
Jeg har i årevis brugt en sådan uden at have erkendt problemer til håndbruseren og en gang i mellem til en haveslange.

https://www.harald-nyborg.dk/hozelock-hanekobling-1-2-3-4

Kurt54 skrev den 03-02-2024 13:54:20

Jeg har i årevis brugt en sådan uden at have erkendt problemer til håndbruseren og en gang i mellem til en haveslange.

https://www.harald-nyborg.dk/hozelock-hanekobling-1-2-3-4

Vi er så enige om, at gevindet på håndbruseren er 1/2"

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere