Samling af køkkenbordplade - hvilket jern til overfræser?

Hej LDS, 

Jeg har en 30 mm laminat bordplade jeg skal have lavet en hjørnesamling på. Tanken var at lave en murergering/mason's mitre. 

Men, hvilket jern/bor skal jeg bruge til den tykkelse plade? Synes ingen af de forskellige jeg har nu kommer dybt nok. 

Se eventuelt her: https://youtu.be/O2LwlTDrcUI?si=NGo2YDBx_5he0zq9

Gode råd til at lave en skabelon selv modtages også gerne hvis det er ;) 

Tak - og god weekend! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
​Når du skruer dit bor i kan du til start sætte det til f.eks. -1 til ​19 mm. Når du har lavet 1. fræsning ændre du bordets dybde til 18-28 mm og fræser igen.
Mit problem er at de bor jeg har slet ikke er lange nok - og jeg synes simpelthen ikke jeg kan finde nogle der er så lange så jeg tjekker diverse sider. 

Det er nok bare mig der er blind :)

Eller er det simpelthen bare sådan et her?
https://www.bauhaus.dk/dremel-overfraeserbor-650-hss-3-2-mm#go-to-attributes
Du skal bruge en rigtig overfræser i stedet for en legetøjsmaskine som en dremmel.

Skaftet på en dremmel bit er kun 3-4 mm i tykkelsen så længden på jernene kan ikke være ret lange før det bøjer.

Om man kan lave skabelonen selv tvivler jeg på, men man kan garanteret finde en brugt til salg.

Selvbygger med stort S. 
Vil mene du minimum skal op i et fræser med 8mm skaft, så vil du kunne bruge denne her fræser LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Superdiy skrev den 02-02-2024 16:52:08

Du skal bruge en rigtig overfræser i stedet for en legetøjsmaskine som en dremmel.

Skaftet på en dremmel bit er kun 3-4 mm i tykkelsen så længden på jernene kan ikke være ret lange før det bøjer.

Om man kan lave skabelonen selv tvivler jeg på, men man kan garanteret finde en brugt til salg.

Det er en Black & Decker overfræser - tænkte ikke lige på om det passede, havde så travlt med at finde et i den rigtige længde :) Sørger for at finde noget med god tykkelse på, tak!

je_ns skrev den 02-02-2024 17:22:09

Vil mene du minimum skal op i et fræser med 8mm skaft, så vil du kunne bruge denne her fræser LINK

Den kigger jeg på, tak.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis