Udskiftning af afbryder

Jeg har en afbryder til nogle loftslamper som er knækket og skal udskiftes. 
Spørgsmål: Kan jeg bruge en alm. afbryder ? Lamperne kan også tændes/slukkes på en anden afbryder i stuen. (Jeg har ikke skruet den ud endnu, derfor spør jeg ) , har købt en alm  afbryder , men kom i tvivl...

Lene
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede havde været på sin plads. Hvilken afbryder er der tale om? Sidder den på ledningen til lampen, eller er den fastmonteret i væggen?

Søren O
Altså et billede ville ikke hjælpe. Det er en ganske alm. Kontakt (tænd/sluk knap) som er fastmonteret på væggen som man tænder lyset på. Den eneste ting er at man også kan tænde/slukke de samme lamper i den anden ende af stuen.

Lene
du skal sikkert have en korrespondanceafbryder, når du beskriver, at man kan tænde og slukke lampen på en anden afbryder. For at få et rimeligt svar på dit spørgsmål, er det en god ide at vise et billede af afbryderen set bagfra. Men hvis det ikke er muligt for dig, må du støtte dig til de givne svar. Det er ikke facebook endnu.

fase
Nu, fik jeg taget mig sammen til at afmontere den gamle afbryder... har jeg ret i at de 2 blå ledninger skal i de yderste til venstre med pile på og den røde skal i midten med pil på... 

Lene
Den ledning, der er i klemmen P i den gamle afbryder, skal i klemmen med pil ind i den ny afbryder. De to andre monteres i klemmerne pil ud.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis