Skruer på ret linje og med samme afstand - Gode fifs eftersøges.

Hej,

Jeg skal sætte en masse lodrette beklædningsbrædder på hus, og vil gerne have skruer monteret snorlige og med samme afstand. Jeg kan  udtænke mange måder at gøre dette på, men hvad er den mest almindelige metode? Den hurtigste metode.

En boreskabelon sammen med en ret snor? 

VH Claus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En krydslinje laser er det hurtigste. Den sideværts afstand kan man sagtens sætte præcist med øjnene.
Alternativt en skrueskabelon lavet af en pind. Det kræver dog du har en fast højde i top eller bund du kan sætte den ud fra.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy,

Er krydslaseren kraftig nok udenfor? Mener at have læst, at linjen er svær at se udenfor. 

Men det kan jeg jo prøve  

Men ellers ja, en lang pind med to huller til skruer eller streger som markerer hvor skuerne skal skrues i. Eller noget i den stil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er en grøn krydslinje laser, og du ikke bruger den i fuld sollys kan den sagtens bruges udendørs.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har lige sat beklædningsbrædder op. Jeg stregede op på et enkelt bræt og overførte bare stregerne med en vinkel hver gang jeg skar et bræt til. Det gik fint nok. Det skal males, så det er ok med blyantsstreger
Hvis du ikke råder over en laser, så kan du starte med at skære alle brædder i længde, mål så op på et bræt hvor skruerne skal sidde, og bor et lille hul der. Brug det bræt som skabelon ved at lægge det på brædderne og bor igennem på alle brædderne, det tager lidt tid, men det gør det hurtigere at montere brædderne. Husk at vende dem rigtigt, dvs. med marvsiden udad.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også