Tilføje brændefyr til solvarmeanlæg

Måske spøjs problemstilling...

Har et Batec solvarme anlæg med beholder. Dog udstyret med elektrisk varmelegme hvis solen ikke skinner. Anlæget laver kun varme til varmt brugsvand. 

1) Jeg vil gerne koble gulvarme med slanger til bryggers og to badeværelse til varmebeholderen, hvordan gør jeg det?

2) Hvordan kan jeg supplere varmen med et brændefyr, så jeg altid har gulvvarme og varmt vand hvis solen ikke skinner?

Jeg har brændeovn til rumvarme og gratis brænde. Men i badeværelse/bryggers vil jeg gerne have gulvvarme. Har desværre hverken adgang til gas eller lignende. 
Måske spøjs problemstilling... Har et Batec... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej GSH, tak indtil videre for hjælpen

Det er korrekt, der er to rør i buden af beholderen som ikke er tilsluttet noget. De er ej blindproppet men er frie rørstudser. De er nok som de siger til topspiralen. 

Okay, jeg har måske overkompliceret det hele. Det er måske meget simpelt.

Jeg installerer et brændefyr med sin egen varmtvandsbeholder der forbundet til diverse radiatorer og gulvvarme. Derudover forbinder jeg den med separat pumpe til min solvarmebeholder gennem de to åbne studser i bunden, som er “kedel frem og retur”, se billede.

Derefter forbinder jeg en ledning mellem separate pumpe og Batec differens temperatur styring som vist på det andet billede.

Så brændefyret kører for sig til rumvarme. Solvarme kører for sig til varmt brugsvand. Så snupper solvarme varmtvandsbeholderen varme i lukket kreds fra brændefyret hvis solen mangler, hvor den idag bruger strøm. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis