Flydebeton vs gds? Pris

Jeg skal støbe ca 40 kvm betondæk. Tænker 6-8 armeret. Jeg har masser af tid til at køre frem og tilbage efter materialer indtil varmen kommer og frosten er væk så det er ingen hasteopgave. Jeg har støbt et andet dæk på på ca 35 kvm i felter i anden bygning så det er helt plant da jeg kunne sætte ledere op. Er i tvivl med flydebeton hvor plant det bliver? Det vel ikke selvnivellerende i den forstand?

Hvis jeg selv henter materialer løber det op i 33 cement sække og 2.8 kubik støbemix i følge portlands beregner for 8 cm dæk. Så vi snakker cirkus 4k uden armering (giver ca 250.- for 1000 kg for 0.7 kubik (det jeg må læsse på min trailer). Sat cement pris til 85 kr for rapid udgaven.

Hvad vil I tro det koster leveret?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I stedet for at hente på trailer ville jeg få lokal vognmand til at levere. 
Du skal bestille mere end 2,8 m3 støbemiks selv om du har 0,7 m3 cement- Cement lægger sig imellem stenene og fylder på den måde ikke noget. Støbemiks fylder også mere end det strengt teoretiske mål. 
Så du skal regne med 3,6 m3 støbemiks.
Du bliver2 nødt til et kontakte et betonværk for en pris. Der er så mange tillæg ( co2 - energi - opstart - Km osv. ) som de kører med så det er ikke nemt at finde rundt i. 
Og så skal du finde ud af om de kan elevere ind hos dig. Skal det pumpes ind så koster det også ekstra. 
Flydebeton bliver fint vandret, men man skal stadig have en slags ledere for at styre højden. Det kan være krydslaser som man måler ned fra, eller rundjern som er stukket ned i isolering.
Man går med et ca. 2 m lang 110 mm kloakrør og "svupper" der er sat et skaft på røret og så skubber man det frem og tilbage. På den måde fordeles beton så det ligger vandret, og samtidig holder stenen sig lidt fra overfladen.
Ofte kører man bagefter med en betonsliber, for at få et "skumlag" taget væk. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg støbte 37 KVM 125mm tyk, flydebeton i december til ca 15.000 det var så med små sten etc. I Odense. 
Jeg havde købt lidt for meget - tror han havde 1-2m3 med retur. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Betaler man også for returen? Eller hvor nøjagtigt skal det beregnes. Hvor let nivellerer flydebetonen?
Flydebeton nivellerer ved at svuppe det. Men du skal stadig holde øje med højden.
Det skal stort set afleveres af beton bil på den plads hvor det skal bruges. Man kan ikke køre det ind med trillebør fra en bunke. Så får man kun det tykke med når man skovler det op, og det tynde flyder så væk fra en. 
Har man en miniged med stor skovl kan beton bil aflevere det der og så køre det ind i portioner, men det kræver jo stor åbning hvis det er indenfor. 
Her er en af mange youtube videoer som viser lidt. tryk for LINK  Denne er 1 ud af 3 
Her fordeler de det mest men omkring 2,30 minutter henne begynder han lidt at svuppe i den ene ende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I princippet skal man betale for returen, men jeg har da ikke fået regningen endnu.
Jeg 'juttede' men er ikke specielt imponeret over kvaliteten. Om det er mangel på erfaring, eller hvad, ved jeg ikke.
Det er blevet pænt jævnt/fladt, men der var nogle sten i overfladen.
Så jeg har brugt weekenden på at slibe slammet væk fra overfladen , for så at kunne flyde spartle, og derefter epoxy maling. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også