Sanitetssilikone bag rosetter

Hej med jer

Ny husejer og lav-det-selv-amatør her!

Jeg er ved at udskifte vores brusetermostat og skal i den forbindelse have nye rosetter på. Jeg er lidt i tvivl om, hvor der skal påføres sanitetssilikone. De tidligere ejere havde påført en kæmpe klat silikone rundt i rosetterne, men jeg tænker om det er nok blot at tilføre silikone direkte på samlingen mellem den grønne indsats og fliserne. Eller kan der løbe vand ind andre steder (f.eks. mellem det sorte og det grønne i midten)?

Nogen idéer?

Jeg har ikke rigtig kunne informationer om den grønne indsats. Er der nogen, der kan fortælle, hvad det er?

Mange tak
Scanlan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Den grønne er en koblingsdåse. Altså der hvor de pex rør som kommer i vægge er afsluttet. Jeg ville give det silicone på lidt mere end den øverste halvdel af den grønne dåse. Så hindrer du brusevand i at løbe ind i dåsen, men efterlader en lille afløb i den nederste del så det der eventuel er kommet ind kan komme ud igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Tak for svaret, ev elmand!

Tænker du en tynd silikoneklat der bare dækker samlingen mellem koblingsdåse og fliser, som jeg har markeret med blå på billedet?

Eller skal det være en tyk klat silikone, som også skal sætte sig fast på rosetterne?

Det er ikke samlingen ved fliser der er grund til at tætne. Der skulle der gerne være vådrums membran inden for. 
Men hvis du lægger en stribe der rundt i kanten så ledes eventuel vand uden om, og det løber ud igen i bunden af rosetten. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis