Lunker i betongulv og klikgulv

Hej med jer 

Jeg har nogle 5/8mm lunker i betongulv, som nærmest forløber i baner. Jeg skal have lagt klikgulv og har købt undergulv som er fugtspærre med integreret skum svarende til en samlet højde på 1,6 mm.

Mit spørgsmål er, kan jeg lægge gulvunderlaget og sætte ekstra baner på, der hvor der er lunker. Eller skal jeg gulvspartle? - kan jeg nøjes med det eller skal jeg også have noget selvnivallerende spartel på til slut? 

Værelset er 11 m2.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal spartles med gulvspartel. 2 eller flere lag gulvunderlag fungerer ikke da de kan give sig forholdsvis meget.

Selvbygger med stort S. 
Øv bøv. Men tak for ærligt svar. Kan jeg nøjes ned gulvspartel også underlag? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja. Selvnivelerende er ikke noget vidundermiddel.

Selvbygger med stort S. 
Den tror jeg ikke, jeg forstod😅.. kan jeg nøjes med at spartle gulvet med gulvspartel, eller skal jeg behandle det yderligere inden gulvunderlag? - kan godt mærke, jeg egentlig er pisse træt af, jeg ikke bare kan gå i gang med det, jeg har planlagt 😅😅🤣
Du skal bare spartle det lige med alm gulvspartel. Det er en opgave der tager maks 1 time incl tøretid.

Selvbygger med stort S. 
Ok tak for svar til en nybegynder. Så bare blande gulvspartel, spartle lige, tørre? 

- kan jeg evt. Trække det med vatterpasset? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også