Tilslutning kold/varm amatur til koldvand ballofix

Hej 

Jeg bor i en andelslejligheden, hvor der udelukkende løber koldt vandt til håndvaskarmaturet på mit badeværelse. Jeg vil gerne installere et nyt håndvaskarmatur som jeg har liggende, der både har varmt og koldt vand, men jeg er langt fra ekspert i VVS og hvad der kan lade sig gøre.

Mit spørgsmål er derfor. Har jeg mulighed for at tilslutte begge flexslanger fra håndvaskarmatur til ballofix'en enten igennem en fordeler eller lignende, så der løber koldt vand i både den kolde og varme side amaturet (se vedhæftet billede).

Hvis dette ikke er muligt, vil det så være muligt at købe en ny flexslange som passer mellem ballofix'en og kun den ene side af amaturet?

Er det overstående okay at gøre på egen hånd eller skal man have en vvs'er ind over?

På forhånd tak
Mvh. Jonas 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
​hvis du ​vil have koldt i begge sider, så kan du ​med en tee og et par omløbere koble to flex slanger på efter ​stophanen 
Du skal enten have begge koblet på eller have den anden lukket med en prop. Hvis du åbner lidt imellem kold og varm så løber det kolde også ud af tilslutnings slangen om ikke er monteret

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis