Strøer til terrasse med lav højde

Hej
Jeg skal lave en træterrasse oven på en gammel fliseterrasse. Jeg vil meget gerne undgå at pille alle de gamle fliser op, men blot lavet den nye træterrasse direkte oven på fliserne. Men det gør at strøerne max kan blive 70mm høje. Kan det godt gå an hvis de ligger direkte på fliserne i hele sin længde og derved er rigtig godt understøttet, eller er det et no go?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis fliserne under er helt plane kan strøerne jo godt ligge direkte ovenpå fliserne, men du kan få problemer med fugt. Normalt ville det være bedre med et par cm luft under strøerne så strøerne ikke ender med at ligge i vand.
Et kort opslag ville måske kunne foreslå kompositstrøer (De er kun 30 mm høje, men skal understøttes hele vejen). Jeg har dog ingen erfaring med at bruge dem, og ved ikke om de stemmer overens med evt. Træbelægning. 

Alternativt kan du måske lægge strøerne på den flade led og understøtte dem med kort afstand i mellem.
Man kan bruge trykimprægnerede reglar i 45x45 og klodse dem op så de kommer fri af underlaget, skal understøttes ca hver meter.

/Morten 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis