Hejsa
Vi skal have nyt gulv i stue og køkken i familiens sommerhus efter stormflod, og vi er i tvivl om hvad vi skal vælge.
Sommerhuset ligger 10 meter fra stranden og der er adgang fra have til stue. Køkken bliver brug som gennem gang fra entré til stue og til trappe til overetage.
Dvs det er to rum med meget trafik og slid (børn sand hunde). Især køkkenet bliver slidt.
Vi har tidligere haft vaskede fyrtræsplanker men da det kun er min aldrende far der elsker at vaske det igennem som det skal kigger vi efter andre løsninger.
Min mor var ved at pande mig ned da jeg nævnte noget kunstigt som f.eks. pergo så den er lukket.
Den ene gulvmand foreslår olieret trægulv da man kan oliere det op, eks. Hver 5 år, og at lakken formentlig bliver slidt af hvor man går da der er meget sand mm.
Den anden gulvmand foreslår lak da det er meget bedre og jo bare skal slibes når der er behov, meget sjældent.
Vi havde bedst kemi med voksmanden men vil høre om der er nogen der har erfaring med voksgulv i steder med stort slid?
På forhånd tak
PS har set at der er andre posts om det her men de bar ret gamle så tillader mig at skrive igen.