Slidlag

Hej
Jeg har et par steder i udhuse og værksted hvor der ikke er slidlag på betonen. Det støver og er træls at feje og holde rent.
Er der gode erfaringer med at lægge et slidlag, hvor tykt, hvordan osv.? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et tyndt lag flydespartel ud over , det er næsten lige så glat som malet
vil du have en ekstra god overflade maler du det eftrfølgende

Det bliver svært at undgå støv, uanset hvad du gør, slidlag eller flydespartel, medmindre du efterbehandler med maling eller Epoxy.

Har du overvejet at køre gulvet over med en diamant kop, stor som lille, da vedhæftning med videre behandling bliver langt bedre.
Stor tænkes på gulvslibemaskine med sugeskål for støvsuger.
Lille tænkes på vinkelsliber med diamantkop og tilkøbt sugeskål for støvsuger.

For bagefter at behandle der ny slebet overflade med maling eller Epoxy.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
GSH skrev den 26-01-2024 14:17:32

Det bliver svært at undgå støv, uanset hvad du gør, slidlag eller flydespartel, medmindre du efterbehandler med maling eller Epoxy.

Har du overvejet at køre gulvet over med en diamant kop, stor som lille, da vedhæftning med videre behandling bliver langt bedre.
Stor tænkes på gulvslibemaskine med sugeskål for støvsuger.
Lille tænkes på vinkelsliber med diamantkop og tilkøbt sugeskål for støvsuger.

For bagefter at behandle der ny slebet overflade med maling eller Epoxy.

 kan nu godt holde med flydespartel , bare der bliver brugt den rigtige , jeg har kun haft det som overflade i flere år i værkstedet , det har jeg været godt tilfreds med , og nemt at feje for støv

men helt klart er det bedste da at få det malet også
Hej. Jeg har ikke så høje krav. Det handler mest om at det er for porøst og med tiden kommer der lunker der hvor sliddet er. Jeg tror jeg går med noget flydespartel og prøver mig frem.
jeg har spartel på mit , det er et gammelt ladegulv , hvor der er arbejdet meget med biler og landbrugs maskiner , så det er udsat for en ret hård behandling , og det har holdt ret godt
det vigtiste er at det er rent og primet godt , samt den rigtige type spartel
jeg har brugt planmix 20 fra alfix
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også