Skråvæg-Tricks til at lave det lige😅

Hejsa

Jeg har, endnu engang, brug for et godt råd😅

Jeg er ved at renovere et rum med skråvæg og skunkvæg. 
Jeg står nu og skal til at bygge en installationsvæg, (af 45mm reglar) men synes ikke helt jeg kan finde metoden til at sikre det bliver lige.. 
Reglar skal skrues fast i de gamle halskæve spær, men jeg vil jo gerne ende op med at skråvæggen står skarpt. 
Jeg har en krydslaser, så den vandrette led er jeg ikke så bekymret for, men hvordan finder jeg ud af, hvor og hvor meget de enkelte spær er skæve indad/udad (og udligner med afstandsklodser, er min tanke)..
Jeg håber der blot er en eller andet simpel metode, jeg bare ikke har gennemskuet😅

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug en snor fra de yderste spær, så kan du se hvor meget der skal klodses op

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det tænkte jeg også.. problemet er at min dampspærre er sat op og buler lidt indad, så den vil skubbe til snoren.. 
Men hov.. Alternativt kunne man måske klodse dem alle op, med et stykke regel, og så bruge snoren?
God ide!😀

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan ikke bruge krydslaser til det skrå. 
De yderste reglar i begge ender monteres, så de er så ens som muligt. Altså samme afstand fra gulv, samme længde og slutte samme sted i toppen. Toppen af den lodrette skunk samt linjen i toppen kan markeres med blyant efter  krydslaser. 
Så trækker du snor fra den ene ende til den anden. Snoren flyttes lige langt op på de nye spær i begge ender til hvert fastgørelses sted.
Når din dampspærre buler ud så sætter du en passende klods under snoren, så den går fri, Måske 5 cm og så måler du ind hvert sted med de 5 cm.  
Det skal man i øvrigt altid gøre i mindre omfang så snoren ikke kommer til at røre de mellem liggende spær. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis