Svensk som flyttat till Danmark

Jag har köpt ett hus i Danmark med fjärrvärme. Eftersomjag aldrig haft ett hus med fjärrvärme förut har jag några frågor.
Jag var borta från huset i en månad och då stängt av alla radiatorer men ändå förbrukade huset stora mängder fjärrvärme är detta normalt eller kan man justera systemet så förbrukningen sjunker när alla radiatorer är kalla?

Jag har köpt ett hus i Danmark med fjärrvärme.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Återigen tack från alla som hjälper mig. Jag tog några bilder hur min anläggning ser ut frågan är var jag ska börja att justera anläggningen?
Det ligner et ældre “direkte” anlæg, hvor du har fjernvarmevand (og tryk) i dine radiatorer. Du har (en nyere) varmeveksler til dit varme brugsvand. Dine billeder viser ikke det hele, men på måleren kan du sikkert aflæse det øjeblikkelige forbrug (f.eks. Kw pr. time). Du kan sikkert også aflæse fremløbs- og returtemperatur på måleren.
Dine 2 termometre, hvor fjernvarmen kommer ind i huset, kan du ikke helt regne med hvis du har lavt forbrug. Det ser ud som om at der er lavet et omløb, hvor der kan løbe en lille smule fjernvarmevand direkte fra fjernvarmens fremløb til fjernvarmens retur. Omløbet sikrer at du hele tiden har varmt fjernvarmevand helt fremme ved din installation. Omløbet er ikke noget fjernvarmeværket normalt tillader, men måske ligger du for enden af deres distributionsnet. 

Søren O
Det hele ser fint ud. Det er et ældre fjernvarmeanlæg, men dog så nyt at der differenstryksregulering. Det gør at der kan bruges fremløbstermostater på radiatorerne.

Det sidste billede viser varmeveksleren til brugsvand.  Det er den, der har forbrug om sommeren. På den grå drejeknap indstiller man varmtvandstemperaturen.
Återigen tack för all hjälp jag har lärt mig så mycket av er alla.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis