vandinstallation sidder i vej for køkkenvask

Hej alle,

Vi er igang med i installere nyt køkken, og vi har et problem som vi gerne vil spørge jer til råd. Vores vandinstallation sidder for langt ude fra væggen, så vasken ikke kan komme helt ned i hullet, hvad kan vi gøre? Jeg tænker umiddelbart at rørene muligvis kan drejes 30 grader mod væggen, så den ikke stikker så langt ud, men er det muligt?

God aften til alle.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt vanskelig at se alle nuancer i den " fuglerede". 
Men som jeg ser det så skal de 2 pex rør tages af og hele arrangementet drejes rundt så den du markerer kommer ind imod væggen. Så drejes fordeleren også så pex slanger kommer mere lige ind. Yderrøret skal afkortes helt inde ved væggen og  pex rør skal så tilpasses.  Du skal have lukket for vandet og så skal der måske nye klemringe omkring pex rør. 
Hvis det er pakket med pakgarn og salve kan du være heldig at jernrørs fittings stadig er tæt efter at der er drejet. Er der brugt unitape så skal det skilles ad og tætnes igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-01-2024 21:21:39

Det er lidt vanskelig at se alle nuancer i den " fuglerede".
Men som jeg ser det så skal de 2 pex rør tages af og hele arrangementet drejes rundt så den du markerer kommer ind imod væggen. Så drejes fordeleren også så pex slanger kommer mere lige ind. Yderrøret skal afkortes helt inde ved væggen og  pex rør skal så tilpasses.  Du skal have lukket for vandet og så skal der måske nye klemringe omkring pex rør.
Hvis det er pakket med pakgarn og salve kan du være heldig at jernrørs fittings stadig er tæt efter at der er drejet. Er der brugt unitape så skal det skilles ad og tætnes igen. 

Øv det lyder til at blive en dyrere omgang

Nej det tror jeg såmænd ikke For en vvs vil det tage 1-2 timer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis