opfør badeværelse på 1 sal

Jeg skal have opført badeværelse på 1 sal, da det nu kun er i kælderen. Er der nogen som har gode fif i forhold til hvordan det vil være smartest at opføre det? Enten i eksisterende rum hvor man ikke mister muligheden for 3 værelser på første sal, eller hvor man laver en udbygning og hvad sådan noget koster? 

Jeg har lagt plantegningen ind her :) 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hører de 3 plantegninger til det samme hus?
Kælderen er 619, stuen 651 og 1. Sal 645, og noget af trappen på 1. Sal hænger ud over stueetagen som er bygget ved siden af kælderen.

Hvis plantegningen er fra en ejendomsmæglers salgsopstilling skal du starte med at få fat i de originale tegninger eller selv måle op.

Selvbygger med stort S. 
Det kunne se ud som om Toilet og entre i stueetage er en udbygning, så det ville være nærliggende at fortsætte dette op til og med 1. sal. På den måde kunne der måske blive plads til badeværelse med indgang fra repos. 
Så ødelægger du ikke værelser, og der kunne være adgang til vad og afløb nedad. 
Men et foto af huset og de originale tegninger ville hjælpe meget på forståelsen. 
En anden løsning kunne være at tage et stykke af det aflange værelse. En ny trappe kunne så være 1/4 svings i stedet for 1/2 sving og ende hvor der nu står 173. Så kunne der blive plads til bad hvor der nu er repos, og alle 3 værelser kunne få udgang direkte ud til ny repos
 Nu er det lidt upraktisk at gå igennem et værelse fra et andet værelse. 
Et ædrueligt forslag på pris tror jeg ikke du kan få her, der er alt for mange faktorer som skal afklares inden. Ligeledes er de fleste her allergiske over for håndværker regninger så der ligge jo også noget usikkerhed om hvor meget du selv vil lave.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis