Fliser på badeværelse. Hvad er bedst?

Hej

Jeg skal ligge fliser på badeværelses gulv. Og vægge.

Det er Ca. 236cm bredt og vil på den måde passe ok til mine 60x60 fliser med lidt afskæring i siderne.

I tilfælde jeg vælger dette vil min nr 2 flise i brusenichen gå op over opkant/ og der vil udenfor nichen være en strimmel? Se billede.
Nichen er 100x100cm

Eller er det bedre at starte med en 40cm flise i nichen, så 3 fliser på 60cm og afslutte med en strimmel på Ca. 16cm? 40+60+60+60+16 = 236. På den måde vil jeg undgå at få den strimmel udenfor nichen men istedet i siden?

Er der nogle der kan sige mig hvad som bliver mest symmetrisk og korrekt? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor starter du med en flise på 40 cm? Hvis du starter med en flise på 50 cm så får du samlingen i midten af nichen og en flise på siden af nichen på ca 20 cm, som ser lidt bedre ud, efter min mening. Jeg ville også starte med en flise på 60 cm på væggen så du får den afskårne i toppen, det tror jeg ser bedre ud.
Er der badevær. møbel osv. ovre hvor du får de 16 cm, så ses de jo ikke så tydelig så det skal du have med i overvejelser. OG kan du få fuger fra gulvet til at flugte op ad væggen hele vejen rundt når du også tager dit afløb i betragtning. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg vil starte med en 40cm + 60 cm i nichen så jeg ikke får nogle smalle strimler på højre side af nichen. ( præcis som på billedet)

Der er desværre ingen møbler til at dække for strimlen på 16 cm i kanten. Vil det være bedre at lave det symmetrisk i begge sider? 

Dvs flise Str 28 - 60 - 60 - 60 - 28 = 236

Husk at indregne fugebredde.

God arbejdslyst.

Rolf119 skrev den 25-01-2024 19:36:02

Jeg vil starte med en 40cm + 60 cm i nichen så jeg ikke får nogle smalle strimler på højre side af nichen. ( præcis som på billedet)

Der er desværre ingen møbler til at dække for strimlen på 16 cm i kanten. Vil det være bedre at lave det symmetrisk i begge sider? 

Dvs flise Str 28 - 60 - 60 - 60 - 28 = 236

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis