Udfylde afstand mellem gipsloft og væg

Hej alle,

Jeg har opsat gipslofter på et værelse, som skal fuldspartles og beklædes med glasfilt- jeg tænker nu hvordan overgangen mellem gipsplader og væggen skal udføres?
Der nogle steder med et mellemrum på 6-8mm mod tilstødende væg af pudset porebeton.

Jeg har prøvet at illustrerer mit eget løsningsforslag med en snittegning, hvor mellemrummet mellem plade og væg vises.

Kan jeg fylde mellemrummet op med gipsspartel (blå farve på illustrationen) og efterfølgende fuldspartle (gul farve på illustrationen) påsætte glasfilt (grøn farve på illustrationen) og efterfølgende lægge en ms fuge langs væggen i hjørnet (orange farve)?
Mvh. Mark
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt gøre som du beskriver. En lidt nemmere metode er at, mens du har dampspærren hængende ned ad væggen, fuge med PU skum som du skærer rent med en hobbykniv når den er tør og så der efter fuldspartler og sætter filt op og til sidst fuger med en fleksibel fuge, ikke akryl fyge.
PU skum skal du være forsigtigt med da det hurtigt kan blive omstændigt at skære af. Du kan også spartle med grovspartel og dernæst letspartel.

Men med filt over skal det nok blive pænt hvis blot det er helt jævnt og glat før. 
Tak for indlæggene.
Jeg endte med at påføre grovspartel mellem dampspærren og gipspladerne. Ved hjælp af dampspærren blev det guidet præcist på plads. Efter tørring skar jeg dampspærren og lagde yderligere et lag grovspartel for at få en helt tæt samling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også