Sejlbåd fra udlandet?

Hej.

Kommende sejler (min svigerfar har smittet mig) overvejer seriøst at køeb båd. Har kigget på flere forskellige modeller bl.a. en B31 samt en COMANDER31.
Mit spørgsmål er nu, må jeg hente en båd i eks. sverige og sejle med den i Danmark, eller bryder jeg så en eller anden regl hos Told & Skat?

Venlig hilsen

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kan roligt købe båd i Sverige, ingen problemer. Men køb nu en båd af kendt fabrikat, så du kan sælge den igen, såfremt det ikke er noget for dig.

palles

mvh.
palles
Nu er jeg jo af den type, at en båd er noget personligt, det kan være hjem for nogen dejlige oplevelser......så for mig er det vigtigste IKKE om det er en kendt båd, nej nærmere om det er en båd man mener kan være med til at udleve ens drømme. Derud over kan jeg sige at en B-31 er en ganske fin og fornuftig båd, er velsejlende, og ganske nem at afsætte igen, hvis dette skulle være nødvendigt. Jeg har selv ejet en B-31, og der skal sige om dem at de findes i forskellige typer. mk1 og mk2....der noget forskel på dem, ligesom standen på B-31'erne kan variere MEGET! Men i mine øjne ikke et dårligt køb!!

Mvh. Tomas

www.chili-tour.dk
Der er mange andre både der kan komme på tale... fx Elvstrøm 32 se www.elvstroem.dk Ballad osv...

Jeg har selv kigget på B31 engang for mange pr siden. En MK1 har ikke mange vinduer og er ofte meget mørk i kahytten.. Så en MK2 er absolut værd at gå efter.. B31 er oftest amatør apteret, det kan gøres flot, men er ofte ret sjusket udført....
Kig specielt efter motoren.. der var vist stortset alle udstyret med en lille en cylindret maskine på 10 heste, husker ikke lige mærket men mener at der skulle kunne være en del problemer med dem..

MVH Njord
Det er en Arona motor som ligger i mange B-31'er....Jeg havde en sådan motor i min B-31, den virkede fint, og de 10-11 hk var udemærkede...den er dog lidt sløv til at tage omdrejninger, da den er et cylindret. Min B-31 var udstyret med klare vinduer, noget som gjorde båden meget lys og dejlig....jeg har billeder, hvis dette skulle friste!?

Kan stadig kun sige gode ord om B-31'eren.....men ganske rigtigt at mange er selvapeteret....men ikke alle har været uden evener.

Tomas

www.chili-tour.dk
de omtalte både er jo af ældre dato, og jeg ved at b-31 er en meget rank båd, hvilket vil sige at den hurtigt smider sig en del hvorefter stivheden tiltager, der må derfor rebes eller slækkes ret ofte i springende vindstyrker
Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej smile

Hvis du kan lide Commander 31, så er der en billigere alternativ (og smukkere, efter min mening).

Nemlig en Ballad.

Super båd, og så har den også en større motor og der er mange af dem, så du kan få dem til en god pris.

Mvh ThomasB
Jeg har lige købt en B31 mark 2 i tyskland den trænger til en kærlig hånd udv. men indvendig er den fin + motor ok. efter min mening en stærk båd med overaskende god ståhøjde meget båd for pengene!!!!

Steffen
Der er ganske god plads nede i en B31 men i mk1 er der heller ikke meget lys... medmindre der er sat sideruder i....

Så vælg derfor en MK2 og betal gerne lidt ekstra for den....

MVH Njord
Jeg er enig med ThomasB (undtagelsesvis :wink: )

Balladen har langt kønnere linier, en bomstærk rigning, et rummeligt cockpit og en aktiv klasseorganisation. Og så styres den med rorpind og ikke rat som i en radiobil :-)

Det var måske ikke helt fair sammenligning - men alligevel

God jagt
Henrik.A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis