Fif søges - kan jeg trække netværkskabel i tidligere antenne rør?

Hej med jer

I mit gamle hus er der lavet antennestik i de fleste værelse og de kommer fra loftet - nu har jeg fået den ide, at da jeg ikke bruger antennestik, så kunne jeg måske trække netkabel i disse rør, så jeg kan få mine wifi-hotspots derop, da de ikke virker optimalt nu.

Jeg mangler dog et godt fif tilat trække kablet i rørene - er der nogen, der kan hjælpe?

Tak

/Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge de gamle ledninger til at binde dit netværkskable på og trække det "baglæns"
Hvis rørene er tomme, kan du bruge støvsuger tricket.
Du bruger noget garn. Bind en masse knuder oven i hinanden og rul dem sammen til en klump i enden af garnet(dog noget mindre end diameteren på røret) og sørg for at garnet er rigeligt langt. Så op i den anden ende af røret og sæt en støvsuger til og vupti så er garnet oppe i den ende.
Så kan du binde en lidt kraftigere snor eller tråd fast i garnet og trække den forsigtigt igennem røret. Nu kan du så binde kablet fast i denne og trække igennem.
Det er altid nemmest hvis man er 2 personer. En til at skubbe, og en til at trække i den anden ende.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du binder det bare sammen. Ved Antenne kabel tager du yderste isolering af, skubber skærmen noget op, og klipper den inderste leder væk. Så kan du bruge skærmen til at slå en knude omkring de 8yynde ledere der er i netværks kabel.
Det er skærmet i antenne kabel som er stærk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak PinkHenrik og ev elmand 👍🏻

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis