Lampeudtag ved gipsloft

Hej.

Jeg skal til at bygge forskalning og sætte gips i loftet.
Der er trukket noget El i loftet til et par lampeudtag. Men er ikke sat i dåse, hænge bare ned fra loftet der hvor de skal sidde (sådan cirka).
Men hvordan kan jeg få ledningerne ud på den anden side, når først loftet er sat op?
Er det bare at skære til, når jeg sætter det op og så kan elektrikeren efterfølgende sætte en dåse eller lignende i?

Eller er der noget jeg kan gøre inden jeg sætte loft op, som vil gøre det lettere? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får elektrikeren til at montere dåser til lampeudtag og trække kablerne ind i dåserne, når forskallingen er sat op. Der efter lave du et hul i gipspladen, når du sætter den op.

fase
Okay. Og jeg kan ikke bygge forskalning udenom og sætte gips op(hvor jeg skære til) og så kommer han og sætter dåse og trækker ledningen ind i dåsen efterfølgende?

Det er fordi han er på ferie og ville gerne have ordnet loftet i den her weekend.
Pt. er ledningerne monteret i loftet med rør og kabelbøjler, men ikke en dåse forenden af røret der hvor lampeudtag skal være.
Har du ikke et billede af, hvordan det ser ud nu, så du kan få en anvisning på, hvordan du kommer videre. Måske skal der bare sættes en dåse op.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis