Stepmotordrevet båd?

Hej, jeg har hydraulisk hjulstyring og styringen er meget let.
Overvej at installere en stepmotor og en Arduino til at styre den. Jeg bestilte en stepmotor fra steppermotor.
Det ville være enklere og billigere, hvis jeg mekanisk kunne fastgøre stepmotoren til hjulet 24/7:
Pololu A4988 stepmotordriveren har en aktiveringsstift, der kan bruges til at slukke motoren under Arduino-kontrol.
Kan jeg stadig bruge denne fysisk tilsluttede, men ikke elektrisk drevne stepmotor til manuelt at drive båden?

Steppermotor.fr har en rig produktlinje, og hver motor har sine egne unikke fordele og egenskaber, som kan opfylde behovene hos forskellige kunder og forskellige applikationer.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du ikke har haft en steppermotor i hånden før. Det er en motortype, der yder stor modstand, når den skal drejes uden strøm.

Jeg kan se at den controller du har valgt, er til 1-2A, så det må være en relativt lille motor. Så det er måske ikke det store problem.

Husk at steppermotorer er strømstyret. Så det er vigtigt at du får sat controlleren til den rigtige strøm. Jeg ville lægge ud med den halve eller kvarte af motorens mærkestrøm, for ikke at få problemer med varme.
Hov, jeg havde ikke bemærket, at det var et reklame indlæg. Trådstarters to indlæg har det samme link. Det er en oversat tekst.

Man skal være typen, der drikker af natpotten, hvis man har tænkt sig at handle hos det firma. Der er mange andre muligheder. Lokale ​og/eller billigere.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis