Stormflods-sikring

Hej alle.

Står i den situation at jeg ønsker at vådrums-sikre udestue som ligger "lavt" i forhold til en potentiel stormflod. Derfor ønsker jeg at vådrums-sikre 60 cm op, således er vores hus sikret en 2.5meter stormflod. Jeg bor i Frederikssund ud mod kysten. 
Derfor er jeg interesseret i ikke at smide 100 sandsække såfremt det skulle ske at vi rammer 2meter plus. 

I den forstand ønsker jeg blot at lave vådrums sikring af udestue, således der ikke kommer vand ind, skulle det ske. Jeg er pt i gang med renovering og isolering af vægge, og ønsker derfor lidt input og ideer til projektet. 

Jeg inkluderer lidt billeder og ideer til evt. opbygning af dette. Yderligere skal det blot holde en 5 år grundet nybyg senere hen og derfor gør jeg det "billigt"

Jeg tænker at støbe beton ved kant,( så det flugter med gulv og overdækker eksisterende bjælke) således er samlingen mellem fliser og beton.
Derefter smide enten farmacel fibergips eller alm. vådrums gips med fuge og(dampspær. op i højde af 60 cm. 
Der er 100mm iso undergulv, og 10mm flamingo mod væg. Jeg tænker at lægge10-20mm flamingo yderlige og blot støbe beton over rest, så det flugter med gulv.
Herefter farmecelplade på skelet, som jeg maler med LIP Vs 30 vådrum, samt fuger tæt. 

Hva tænker ? 

Vh Tim

Ps: skal siges vi bor under 200 meter fra kyst, og 1,9meter over vande. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaring med det du spørger om men jeg tror det bliver meget svært at lave ydersiden af dit hus 100% vandtæt, du skal tænke på at der bare skal et lille bitte hul til for at der kommer vand ind i væggen hvor det så ikke kan komme ud igen og så har du balladen.

Jeg ville gribe det an på en anden måde: Jeg bygge nogle højbede/mur/stolper, som var vandtætte på den side der vender ud mod vandet og så ville jeg montere nogle skinner på dem hvori jeg kunne skyde nogle plader/planker ned i, som var nemme at vandtætne, måske bare med PU skum. På den måde laver du en løsning der ser pæn ud til daglig og den dag højvandet kommer kan det hurtigt og nemt lave en vandtæt barriere omkring dit hus. Hvis du også forbereder nogle strategist placerede lavninger, hvor du kan placere nogle dykpumper, som kan suge det vand der uundgåeligt vil komme igennem barrieren, vil jeg mene du har en ret god løsning. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også