Hej alle.
Står i den situation at jeg ønsker at vådrums-sikre udestue som ligger "lavt" i forhold til en potentiel stormflod. Derfor ønsker jeg at vådrums-sikre 60 cm op, således er vores hus sikret en 2.5meter stormflod. Jeg bor i Frederikssund ud mod kysten.
Derfor er jeg interesseret i ikke at smide 100 sandsække såfremt det skulle ske at vi rammer 2meter plus.
I den forstand ønsker jeg blot at lave vådrums sikring af udestue, således der ikke kommer vand ind, skulle det ske. Jeg er pt i gang med renovering og isolering af vægge, og ønsker derfor lidt input og ideer til projektet.
Jeg inkluderer lidt billeder og ideer til evt. opbygning af dette. Yderligere skal det blot holde en 5 år grundet nybyg senere hen og derfor gør jeg det "billigt"
Jeg tænker at støbe beton ved kant,( så det flugter med gulv og overdækker eksisterende bjælke) således er samlingen mellem fliser og beton.
Derefter smide enten farmacel fibergips eller alm. vådrums gips med fuge og(dampspær. op i højde af 60 cm.
Der er 100mm iso undergulv, og 10mm flamingo mod væg. Jeg tænker at lægge10-20mm flamingo yderlige og blot støbe beton over rest, så det flugter med gulv.
Herefter farmecelplade på skelet, som jeg maler med LIP Vs 30 vådrum, samt fuger tæt.
Hva tænker ?
Vh Tim
Ps: skal siges vi bor under 200 meter fra kyst, og 1,9meter over vande.