Montering af fodpaneler

Hej alle

Jeg skal til at sætte fodpaneler op, men så melder der sig en lille tvivl.

Disse fodpaneler, almue profiler 115*21 mm, skal sættes fast , men skal det være med skruer ind i gipsvæggen og montageskruer i murstensvæggene ? Skal jeg bruge ravplugs til det ? eller skal det hele bare have små dykkere ned i trægulvet ?

Det er sikkert et simpelt spørgsmål, men jeg har bare ikke lyst til at gøre det forkert.

God weekend til alle
Vifu

Bonden
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på, hvor godt de skal sidde fast og dit forhold til at spartle listerne efter.

Mht. gipsvæggen vil jeg foretrække skruer - men du kan fint nøjes med sømpistolen. Giv evt nogle klatter montagelim bagpå, så bliver de siddende!
Murstensvæg - kommer lidt an på, hvor skæv den er. Jeg bruger normalt selvskærende montageskruer (noget lettere, men dyrere end rawlplugs). Du kan evt. også bruge sømpistol og lim, men i min verden er det utilstedeligt at smække søm i mursten (og det holder ikke, hvis væggen er lidt skæv).

Til efterspartling skal du bruge en særlig akrylspartel - kan ikke huske navnet på det, men det er noget sejt stads, der næsten ikke svinder og holder.

Du skal endelig ikke montere ned i gulvet - det arbejder og trækker bare listen med sig.

Håber det hjalp dig lidt.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også