Hvilket låg er dette (til målerbrønd)?

Hej. Jeg skal bruge et nyt låg til min målerbrønd. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken model det er og gvor jeg køber en ny. Er der én dwr kan kende den og hjælpe? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skulle prøve at kontakte Brdr. Dahl. Det er godt nok en en-gros forretning hvor du ikke selv kan handle. Kan de oplyse vvs-nummeret kan du købe igennem f.eks. Billig vvs.

Søren O
Hvad er der galt med dit gamle låg til vandmålerbrønden?
Hvis det er den rustne låsearm, mener jeg sagtens du bare kan ligge låget på uden at låse, de fleste målerbrønde har ikke et låg der kan låses.
Du kan evt. selv lave en ny låsepal, hvis du gerne ville have det låst, for tænker at sådan et låg koster lidt kroner.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg mangler også "nøglen" til at låse den. Hvilken nøgle tror vi det kan være? . Problemet er at grundvandet nogle gange skubber låget af brønden. 
Hvis du har et topnøglesæt med 12 kantede toppe, er der gode chancer for at en af toppene passer.

Hvis du har lavet billedsøgning på målerbrønd og du ikke kan finde noget der ligner, er det nok en udgået model. Så det er det nok mest realistisk at reparere. De specielle dele ser ud til at være i orden. Det ser fin ud med gummipakning. Det hjælper selvfølgeligt ikke hvis vandet kommer fra neden.

En firkantnøgle kan du helt sikkert finde. Du skal nok kontrollere størrelsen på firkanten inden du bestiller.
Annonce
Ja, det er nok bedst med et forsøgt på en rep. Det vil jeg forsøge. Det ville bare ha været fint at vide hvad er nyt kostede inden, men det er sikkert skide dyrt og måske slet ikke til at få fat på. Tak for input 👍
BS9000 skrev den 23-01-2024 10:10:40

Ja, det er nok bedst med et forsøgt på en rep. Det vil jeg forsøge. Det ville bare ha været fint at vide hvad er nyt kostede inden, men det er sikkert skide dyrt og måske slet ikke til at få fat på. Tak for input 👍

Så skal du prøve at høre hos Brødrene Dahl, som Søren foreslog. For det er deres logo der er på dækslet, så kunne det jo være de har en ny lås og nøgle. (har for nogle år siden handlet privat hos den, med kontanter.)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis