Hvad er dette og hvorfor løber der vand ud?

Hejsa

Denne kræmmerhus-formede ting i bryggerset har dryppet lidt og drypper nu pludselig så der er en mindre oversvømmelse. Aner ikke hvad det er eller hvorfor den gør det. Vi har for nyligt haft håndværkere til at lave forskellig renovering bl.a. ang. nyt badeværelse men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre. VVS mener vi skal komme noget kemisk i som kunne opløse hvad han mener er en tilstopning.

Nogen bud? Mange tak på forhånd  🙂
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kræmmerhus ting som du kalder den er bare en afløbstragt hvor vand fra de to rør der går ned i afleverer vand. De kunne f.eks komme fra en varmepumpe eller lignende.
Hvis tragten er fuld af kalk så der ikke er gennemløb, kan du afkalke med alm. afkalker eller edikesyre som til kaffemaskinen.

Selvbygger med stort S. 
Den afløbsinstallation er ikke lovlig, og er ikke særlig heldigt udført.
Afløb fra sikkerhedsventil (den det lodrette kobberrør til venstre er tilsluttet), skal føres frostfrit til afløb i min. 3/4” rør. Afløbet skal afsluttes synligt, så man kan se om sikkerhedsventilen virker (drypper når varmtvandsbeholderen varmes op). Afløbet fra din tragt er lavet i mindre dimension kobberrør, og forsynet med vandlås. Det fortæller mig at afløbsrøret er “fast tilsluttet kloak” uden vandlås.
Der skal ikke mange urenheder til at stoppe vandlåsen i kobberrøret fra din tragt.

Søren O
Mange tak for svar, vi prøver med en gang rens og kigger op om det skal skiftes. Tak igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis