Spartle/blænde hul i væggen hvor det er plastikdåse

Hej,

Vi skal have fuldspartlet vores vægge imorgen og jeg har lige pillet nogle gamle ubrugte (og afmonterede) gulvvarme sensorer ned fra væggen..
Jeg står tilbage med et hul i væggen hvor der er en gul plastikbakke.. jeg har købt noget polyfilla universal filler til huller på op til 10cm dyb.
Spørgsmål: 
Kan man blot spartle i hullet hvor plastikbakke 2-3 cm af gangen? Vil det holde?
Kan/skal man tage bakken ud eller vil det blot ødelægge væggen?

Jeg har vedhæftet billede af den gule plastikbakke.

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som gl. elektriker ville jeg først prøve om jeg kunne liste dåsen ud af væggen og bruge en cementblanding. Husk at fugte “hullet” med en forstøver inden. Pas på ikke at fylde hullet for meget og fyld (når det er tørt) det sidste lille lag med spartel. Det er dog ikke sikkert det kan nå at tørre til i morgen.
Du hugger dåsen ud af væggen og fylder hullet med mørtel med lidt cement i, eller en blanding af sand og cement 4:1. 
Det er så tørt i morgen, at du kan spartle det over i morgen.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også