hvilke pumpe til kælder - 20mm vand

Hej gør-det-selv folk,
Vi har desværre haft et løst afløbsrør i vores kælder som har givet en mindre vandskade. Har brækket gulvet op og har ca. 20mm vand på betonlaget.
Har forsøgt med en dykpumpe købt fra Harald - det virker ikke. Enten forbi vandhøjde er for lav eller fordi pumpen er dårlig.
Hvad kan I anbefale til 20mm urent vand?
Er det bedre med at leje en pumpe fra Silvan?
Skal jeg bruge en anden type pumpe??

Taker:)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en "vandstøvsuger"? De fleste grovstøvsugere  kan suge både "tørt" og "vådt" (i et vist omfang)..
Kapaciteten ved vand er omkring det halve af volumen, før de skal tømmes (sådan som jeg husker det fra den jeg havde).

Træd ikke på mine ledninger :o)
Kan du komme til at lave et hul vandet kan løbe ned i, så kan du bruge den pumpe du allerede har.
Jeg har haft sådan en her engang, den kunne suge ret langt med, ved ikke hvor du kan købe den, men du kan kontakte firmaet så kan de sikkert hjælpe dig Link

Vi prøver igen, i morgen --
tak for jeres forslag - er der nogen som har erfaring med DYKPUMPE?

Den man kan leje hos silvan kan tage fra 7 mm vandhøjde. Skal man have meget vand for at kunne bruge en dykpumpe??
Du skal ikke forvente, at en dykpumpe kam suge ned til nul mm. Så pumpen fra Harald fungerer sikkert udmærket. Det nærmeste du ka komme til at kunne suge det hele op er nok boremaskinepumpen, selvom vandet ikke er helt rent.

fase
Annonce
En boremaskinepumpe er ikke egnet til formålet. Hvordan skulle den få fat i vandet?
Pumpen fra Silvan kan sikkert bruges, og så tage resten med en vandstøvsuger. Støvsugeren suger også meget mere “tørt” end en pumpe. Nogle steder kan man leje vandstøvsuger med indbygget lænsepumpe - så suger man bare kontinuerligt.
Hvor stort er dit kælderrum?

Søren O
Al-KO laver nogle dykpumper der kan suge ned til kun et par mm.
Feks. Denne der angiveligt kan fladsuge ned til 3mm. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis