Der kommer meget lidt varme i mit gulv

mit gulv bliver koldere og koldere da der ikke kommer meget varme i gulvarmesystemet

jeg har testet termostaten der åbner for det varme vand til gulvarmesystemet - Den virker fint 
(kobler jeg pumpen fra stiger temperaturen til 60 grader i gulvarme-indløb, dermed må termostatet være åben)

Pumpen virker
(kobler jeg pumpen til igen falder temperaturen falder temperaturen fra de 60 til 20 på 30 sekunder, dermed er påvist at pumpen pumper vandet rundt) 

der sider også en termostatventil på udløbssiden ( Danfoss ) denne kan jeg ikke rigtig skille ad eller teste. 

så for mig virker det som om det er lettere at recirkulere det vand der er i gulvarmen end det er at hive nyt varmt vand ind i systemet. jeg ved ikke om det nogen sinde har virket da jeg overtog huset i sommers.

nogen der har en ide eller forslag ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er gulvet meget koldt nu?

Kan det tænkes at det fungerer fint, men suger al varmen ud af vandet, fordi det er så koldt? Prøv at skrue op på max, på pumpen.. og lad det køre lidt tid?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 1000 tak, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem ( om ca 3 uger ) jeg har egentligt gjort det modsatte, sat pumpen på minimum da vandet kun var 20 grader. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis